Hoe te citeren voor copywriting: Mijn ervaring is uw snelkoppeling!

Hoeveel moet u vragen voor copywriting? Hoe lang duurt de klus? Hoeveel ben je waard?

Of je het nu leuk vindt of niet, de tarieven voor copywriting zijn nauw verbonden met je waarde… de waarde die je aan het project toevoegt en de waarde die potentiële klanten denken te krijgen. Vaak is er een grote, echo-achtige kloof tussen deze twee punten, met niets anders dan uw verkooppatroon om het te overbruggen.

Tarief per woord, per uur of per project?

Dit is waarschijnlijk de meest voorkomende vraag die copywriters stellen over de prijs van hun copywritingdiensten.

In rekening brengen per woord betekent dat u een prijs opgeeft voor elk woord dat u schrijft en aan het einde een aantal woorden invult. Ik denk dat deze manier van citeren veel vaker voorkomt bij Amerikaanse copywriters dan bij Australische copywriters. Naar mijn mening reduceert het je creatieve waarde tot een kwestie van centen en dat voelt niet goed.

Per uur vragen is vrij gelijkaardig in levering. Uw copywriting-offerte bevat een schatting van u denkt dat u aan het project zult besteden, maar uw factuur is voor de tijd die u daadwerkelijk besteedt. En ze kunnen anders zijn. Deze prijsstructuur komt vaker voor bij populaire (en ervaren) copywriters, die nauwkeurige schattingen kunnen geven van hoe lang het copywriten zal duren. Het risico is dat als het langer duurt, de klant meer moet betalen.

In rekening brengen per project is meestal een vaste prijs voor het gehele copywriting project. De prijs dekt alle inclusies van uw service (gespecificeerd in uw copywriting-offerte), en als u meer tijd besteedt dan waarvoor u een offerte aanmaakt, pech. Als u echter sneller werkt dan uw geschatte offerte, wint u!

Het wordt copywriters aangeraden om per project te schatten. Wanneer je een opdrachtgever een vaste prijs voor een project kunt vertellen, heeft iedereen meer zekerheid. Klanten weten hoeveel ze zullen moeten uitgeven en u weet precies hoeveel u zult verdienen. Elke manier waarop je de angst voor geld kunt verminderen, doe het!

Bent u nu zelf op zoek naar een ervaren tekstschrijver? En wilt u nu altijd zeker zijn van een goede prijs-kwaliteit verhouding? Dan kan je bij content copywriting terecht voor alle diensten.

Wie houdt de tijd bij?

Of u nu kiest voor facturering per uur of per project, het bijhouden van uw tijd is essentieel.

Er is geen enkele, ervaren copywriter die de tijd die ze in hun bedrijf besteden niet bijhoudt. Tekst schrijven, ja, maar ook de tijd die besteed wordt aan administratie, marketing, boekhouding en leadgeneratie.

Door je tijd bij te houden, kun je begrijpen hoe lang het duurt om onderzoek te doen, te schrijven, te herzien en projectbeheer te doen. Wanneer je de gegevens analyseert, zie je patronen van waar je tijd verliest en wanneer je meer gedisciplineerd moet zijn (had die blogpost echt 5 uur onderzoek nodig? Nee).

Wanneer u begrijpt waar en hoe u uw tijd doorbrengt, worden uw copywriting-citaten nauwkeuriger. U kunt er ook aan werken om winstgevender te worden door efficiëntie (minder tijd werken dan u in rekening brengt).

Op een meer basaal niveau leer je hoe lang het duurt om een ​​klant te briefen of een webpagina of brochure te schrijven.

Het is aan jou om te leren hoeveel tijd je taken je in beslag nemen en om je eigen tijd in te delen. Soms loop je voorop. Soms loop je achter. Door uw tijd bij te houden, kunt u vaker wel dan niet voorop blijven lopen. Er zijn tal van tijdregistratietools om uit te kiezen. Deze kunnen je in dit proces helpen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *